Level 4

Certificate in Professional Marketing

О КУРСЕ

Цель данного курса заключается в предоставлении практикующим маркетологам актуального контента, позволяющего слушателю укрепить и улучшить знания и навыки для успешного выполнения своей профессии.

Требования к слушателям

  • Знание английского языка на уровне Upper Intermediate/IELTS 6.5
  • от 2-х лет опыта в области маркетинга
 
Для получения сертификата необходимо пройти два обязательных и один факультативный модули.

При успешной сдаче экзаменов слушатели получают сертификат международного образца от Chartered Institute of Marketing.

 
 

Обязательный модуль, направленный на:


  • Понимание определяющей роли маркетинга в деятельности компании
  • Изучение влияния маркетинга на генерировании прибыли
  • Изучение комплекса эффективных маркетинговых мероприятий и их формирование

ПРОГРАММА
    Unit 1. The marketing concept
  • Understand the role and function of marketing
  • Understand what influences customer behaviour
  • Unit 2. Analysis and insight
  • Identify factors and trends in the marketing environment and how they affect marketing planning
  • Identify options for gathering relevant marketing information
  • Unit 3. Marketing mix
  • Know the elements of the marketing mix
  • Apply and adapt the marketing mix to satisfy customer needs

Обязательный модуль, призванный помочь понять важность:


  • Эффективных коммуникаций в построении устойчивых отношений с клиентом
  • Маркетинговых коммуникаций в создании ценности бренда
  • Роли внутреннего маркетинга в обеспечении успеха компании

ПРОГРАММА
    Unit 1. Internal marketing
  • Know how to build cross-functional relationships
  • Understand how to harness resources to deliver effective marketing solutions
  • Unit 2. Value proposition
  • Create effective communications to deliver value to customers
  • Understand product and brand management
  • Unit 3. Marketing communications
  • Understand the components of the marketing communications mix
  • Develop integrated marketing communications

Факультативный модуль, предоставляющий:


  • Понимание особенностей потребительского поведения в различных сферах бизнеса
  • Понимание потребительских ожиданий и достижение компанией максимальных результатов
  • Навыки разработки и реализации мероприятий по достижению высокого уровня удовлетворённости потребителя

ПРОГРАММА
    Unit 1. Customer context
  • Understand the range of different contexts across which marketers operate
  • Understand the importance of customer expectations
  • Unit 2. Customer experience
  • Understand the different dimensions of customer experience
  • Deliver activities that enhance customer experience
  • Unit 3. Measuring and monitoring
  • Know how to monitor and measure customer experience in context
  • Use metrics to improve future customer experience

Факультативный модуль, который:


  • Развивает навыки эффективной оценки цифрового пространства
  • Дает понимание о характере проблем и возможностей цифровой среды
  • Определяет эффективные методы мониторинга, улучшающие показатели цифрового маркетинга

ПРОГРАММА
    Unit 1. The digital landscape
  • Understand the opportunities and challenges presented through the disruptive digital environment
  • Assess the impact and influence of the dynamic digital environment
  • Unit 2. Digital toolkit
  • Know how key digital tools can support and enhance marketing
  • Understand the relevance of digital platforms and channels in context
  • Unit 3. Digital in action
  • Develop digital activities to support and enhance multichannel marketing
  • Apply the key principles involved in monitoring and measuring digital marketing effectiveness
 

Лекторы

Скоро...

Расписание

Другие школы